Środki ochrony indywidualnej, ekwiwalent

» Posted by on Lis 5, 2015 in Blog o bhp, wyroki Sądów | 2 komentarze

Środki ochronny indywidualnej oraz odzież i obuwie robocze

Zagadnienia:

ekwiwalent

ekwiwalent

Ekwiwalent za używanie odzieży pracownika

Ekwiwalent pieniężny wypłacany pracownikom za używanie odzieży własnej zamiast odzieży i obuwia roboczego może być wypłacany za używanie odzieży niestanowiącej odzieży roboczej, natomiast koszty wypłaty poniesione w związku z wypłatą tego ekwiwalentu nie mogą być w świetle ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych uznane za koszty uzyskania przychodu.

Wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego – Ośrodek Zamiejscowy w Krakowie z dnia 11 marca 1999 r. I SA/Kr 1606/97

Odzież robocza, ochronno-reklamowa

Z przepisów prawa pracy wynika zasada wykonywania pracy przez pracownika we własnej odzieży. Odstępstwa od tej zasady mogą wynikać z dwu przyczyn.

1) jedną będzie nałożenie na pracodawcę przepisami prawnymi obowiązku dostarczenia pracownikowi nieodpłatnie odzieży i obuwia roboczego. Ogólną podstawą prawną takiego obowiązku jest art. 2377 § 1 kodeksu pracy. Odzież będąca ochroną może jednocześnie pełnić funkcje reklamowe. Przykładem tego jest odzież, w jaką wyposażeni są często pracownicy bezpośredniej obsługi klientów stacji benzynowych, czy sieci barów samoobsługowych,

2) drugą przyczyną będą względy reprezentacji i reklamy.

Wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego – Ośrodek Zamiejscowy w Gdańsku z dnia 13 lutego 1998 r. I SA/Gd 1228/96 Przegląd Orzecznictwa Podatkowego 2000/3 poz. 73 Glosa 2000/11 str. 45

468 ad

2 komentarze

  1. Bardzo ciekawe połączenie i dobre rozwiązanie. Odzież ochronna plus reklama jednocześnie mogą się sprawdzić. Marketing w każdej firmie jest bardzo ważny, ale ochrona i bhp jeszcze ważniejsze!

  2. Większość szanujących się pracodawców zapewnia odzież ochronną swoim pracownikom, dzięki czystym, schludnym ubraniom roboczym firma zyskuje na wizerunku. Stawiając obok siebie przysłowiowego „Miecia” z pod sklepu i pracownika firmy, która wyposaża swoich pracowników w odzież roboczą większe zaufanie budzi ten drugi wybór. Zastosowanie na odzieży nadruków jest idealnym sposobem na reklamę. W wielu przypadkach ekwiwalent wypłacany pracownikowi jest kwotą dużo niższą niż wyposażenie go w odzież, jednak pracodawca woli zainwestować i dopłacić do wyglądu swoich pracowników a co za tym również idzie – wzmocnienia wizerunku firmy.

Submit a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>